نکات لازم برای سوارشدن هواپیما

نکات لازم برای سفر با هواپیما

سفر و گردش یکی از تجربه های شیرین و به یادماندنی ، در زندگی هر انسانی می باشد ، اما گاهی فاصله گرفتن از شهر و محیط امن زندگی خود می تواند با استرس همراه باشد. علی الخصوص زمانی که با هواپیما سفر می کنید.
سفر با هواپیما ، نیازمند به نکاتی است و در صورتیکه آن ها را رعایت نکنید ، ممکن است خاطره خوبی از آن سفر برایتان به جا نماند.
در ادامه می خواهیم به بررسی چند نمونه از نکات لازم برای سفر با هواپیما بپردازیم که از انجام آن ها باید بپرهیزیم ، پس در این مقاله بلیط اینجا با ما همراه باشید.

نکاتی در رابطه با هواپیما

۱- نشستن مداوم بر روی صندلی در طول پرواز

ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) ، نوعی بیماری کلاس اکونومی است ، که معمولا در پاها ایجاد می شود.
افرادی که اکثرا در حالت نشسته قرار دارند ، در معرض خطر بیشتری جهت ابتلا به این بیماری قرار دارند.
برای جلوگیری از این بیماری ، بهتر است در هنگام پروازهای طولانی ، دائم روی صندلی نشسته نباشید ، و با کشش دادن به عضلات پا و یا ایستادن ، ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. اگر قادر به راه رفتن در هواپیما نبودید ، می توانید روی صندلی خود ، هرکدام از زانوهایتان را به صورت تکی به سمت سینه خود آورده و در صندلی جابجا شوید.
از پوشیدن لباس های بسیار چسب و تنگ در طول پرواز جلوگیری کنید ، چراکه این لباس ها در هنگام پرواز باعث جلوگیری از جریان خون می شود.

نشستن طولانی در هواپیما

۲- راه رفتن در هواپیما با پای برهنه

در سفر های هوایی ، اتفاقات متعددی رخ می دهد، از جمله؛ خون دماغ شدن مسافران ، استفراغ ، شکستن برخی ظروف شیشه ای و …
برخی از مسافران در هنگام سفر ، داخل هواپیما پابرهنه راه می روند ، در صورتیکه کف هواپیما بسیار آلوده می باشد و این عمل بسیار خطرناک است.

عدم راه رفتن با پای برهنه در هواپیما

۳- استفاده از لنز تماسی در طول پرواز

هوای داخلی کابین هواپیماها بسیار خشک است ، که این جریان می تواند باعث بروز حساسیت های احتمالی در چشم های شما شود . به همین علت توصیه می گردد ؛ به جای استفاده از لنزهای تماسی ، در طول پرواز از عینک استفاده نمایید..

عدم استفاده از لنزهای تماسی در هواپیما

۴- خاموش کردن سیستم تهویه هوا بالای هر صندلی

اگر در طول پرواز ، احساس سرما کردید ، ما به شما توصیه می کنیم ؛ به جای خاموش کردن تهویه هوای بالای صندلی تان ، از یک بالاپوش گرم استفاده کنید تا دمای بدنتان به میزان متعادلی برسد ؛ چراکه به گفته ی پزشکان ، هوای مناسب در هنگام پرواز بایستی در حالت تند یا متوسط قرار داشته باشد تا اکثر میکروب ها قبل از ورود به حریم شخصی شما ، توسط باد دور شوند.

روشن بودن مدوام تصفیه هوا در هواپیما

۵- اضافه کردن یَــخـها به نوشیدنی در هواپیما

طبق مطالعه ای بر روی ۳۲۷ منابع آبی هواپیما در سال ۲۰۰۴ میلادی ، نتایجی حاصل گردید ، که در بین آن ها تنها ۱۵ درصدشان ، استانداردهای سلامت را رعایت کرده اند ؛ با توجه به این نتایج ، در سال ۲۰۰۹ قوانین جدیدی برای آب های آشامیدنی هواپیما به تصویب رسید ، که در آن قید شده بود ، هواپیماها نباید آب آشامیدنی خود را از شیر آب بگیرند ، با این حال همچنان قالب های یخهای مکعبی شکل آن ها از همان مخازن قبلی تهیه می گردد.
به گفته لیندا فرگوسن ، مخازنی که در هواپیماها استفاده می شوند ، بسیار قدیمی هستند و با توجه به آزمایشاتی که بر روی آن ها انجام گردید ، مشخص شد در آن باکتری هایی وجود دارد .
امروزه صدها تن آب معدنی استریل و بطری شده به داخل هواپیما می آورند.

عدم استفاده از یخ در هواپیما

۶- استفاده از پتو در هواپیما

وسایلی همچون پتو و بالش ، مکان مناسبی برای تجمع میکروب ها و شپش ها می باشد و دایره انتقال را افزایش می دهد ؛ در نتیجه بهتر است در هواپیما از پتو و بالش های آن تا حد امکان استفاده نکنید و همراه خود پتوی کوچک نازکی به همراه بالشی کم حجم داشته باشید تا با خیال راحت به استراحت درطول سفر بپردازید.
به گفته لیندا فرگوسن ، افرادی وجود دارند که بی محابا در پتوها عطسه می کنند و یا پاهای خود را در آن جمع می کنند.

عدم استفاده از پتو در هواپیما

۷- غذای افتاده روی سینی در هواپیما

در هواپیماها میزهای کوچکی مختص هر نفر روبروی صندلی وی وجود دارد ، که فقط روزی نهایتا یک بار دستمال کشی می کنند اما آن را ضدعفونی نمی کنند ، اما مسافران از این میزها در طول سفر به وفور برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنند ، اما توصیه می کنیم به هیچ وجه غذای افتاده روی این میزها را دوباره میل نفرمایید و ترجیحا قبل از استفاده از میز آن را با الکل و موادضدعفونی کننده ، تمیز کنید.
طبق تحقیقات انجام شده تعداد باکتری های مستقر بر روی این میزها از تعداد تقریبی باکتری های حاضر بر روی دکمه‌ی سیفون سرویس های بهداشتی ، بیشتر است.

نخوردن غذای افتاده روی میز در هواپیما

۸- در طول پرواز حتما هیدراته باقی بمانید

کابین های هواپیما از رطوبت تقریبا بالایی برخوردار است چراکه ، به گونه ای تنظیم شده است که بین ۶ هزار تا ۸ هزار پا می باشد و شبیه ساز بالاترین ارتفاعی است که هر انسان می تواند در آن تنفس کند.
به گفته لیندا فرگوسن ، در هرپرواز ، هر مهماندار در بایستی برای حفظ آب بدن خود ، حدودا ۵۰۰ میلی لیتر آب بنوشد.

هیدراته بودن بدن مهمانداران و مسافران در هواپیما

۹- صندلی وسط هواپیما و گیر افتادن های احتمالی

طبق یک نظرسنجی مردمی در سال ۲۰۰۹ میلادی ، می توان گفت تقریبا بیشتر از ۵۰ % مردم رفتن به دندانپزشکی را به نشستن بین دو نفر در هواپیما ترجیج می دهند ، اما گاهی اوقات فقط همان صندلی وسط باقی مانده است.
امروزه با تنظیم نوتیفیکیشن رایگان در سایت expertflyer.com ، امکانی فراهم شده است که شما می توانید با انتخاب نوع صندلی دلخواهتان در صورت خالی شدن ، ایمیلی دریافت کنید و به سایت شرکت هواپیمایی مربوطه خود بروید و صندلی خود را عوض کنید.

مشکلات انتخاب صندلی در هواپیما

جهت رزرو بلیط های هواپیما ، قطار ، تورهای گردشگری ، هتل های ارزان قیمت کلیک کنید.
و یا با ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها